A mesterkozpont.hu oldalon forgalmazott minden termék rendelkezik a 151/2003. (IX. 22.) Kormányrendeletben meghatározott garanciával, illetve garanciaidővel, melyek részletes feltételeit az adott termékhez tartozó garancialevél tartalmazza. A szerelvenybolt.hu viszonteladóként közvetlen garanciát, illetve jótállást nem ad, azt minden esetben az adott termék gyártója a saját, illetve a vele szerződéses viszonyban álló partnereken, szervizeken keresztül biztosítja.
A garancia érvényesítése
Garanciális igény felmerülése esetén a pontos teendőket a garanciajegyben/jótállási jegyben megfogalmazott jótállási, illetve garanciális feltételek határozzák meg. Minden garanciális igény esetén a termék gyártója, illetve a vele szerződésben álló szervizpartner vizsgálhatja azt, hogy a használat rendeltetésszerű volt-e, illetve megfelelt-e a jótállási jegyben meghatározott feltételeknek. Jótállási jegyet nem áll módunkban pótolni, és az kizárólag a termék megvásárlását követően kiállított számlával együtt érvényes. Ezért kérjük, hogy az átvételt követően mindkettőt őrizze meg!
Amennyiben egy termékhez nem tartozott garanciajegy, úgy a mesterkozpont ügyfélszolgálati munkatársai készséggel segítenek a garanciális, illetve jótállási igény bejelentéséhez és érvényesítéséhez szükséges gyártói, forgalmazói, illetve szerviz információk beszerzésében.
A vásárlók jogai garancia esetén
- A használat során bekövetkezett meghibásodásokra a termékhez mellékelt jótállási vagy garanciajegyben leírtak érvényesek.
- Jótállási igény esetén a vásárló díjmentes javítást kérhet.
- Amennyiben a termék a vásárlást követő 3 napon belül hibásodott meg úgy, hogy nem mutathatók ki a garancia érvényesítését kizáró tényezők (ld. alább), a vásárló kérheti azonos típusú új termék cseréjét. A cserének feltétele továbbá, hogy az eredeti csomagolás, illetve minden, a termékhez tartozó okmány rendelkezésre álljon. Ha cserére egyéb oknál fogva nincs lehetőség (például az adott termék volt az utolsó darab), úgy a vásárlónak joga van elállni a vásárlástól, és visszakérheti a vételárat.
- A garanciális igény érvényesítése során szükséges oda-vissza szállításról a vásárlónak kell gondoskodnia. A helyhez kötött készülékek esetében (pl.: kazánok, bojlerek) a garanciajegyben rögzített szakszerviz vizsgálja meg a készüléket a helyszínen.
A garancia és javítás során alkalmazott határidők
- A jótállás időtartama minden esetben a vásárlás napján kezdődik, kivételt képeznek ez alól azok a termékek, melyek garanciajegyében ettől eltérő időpontot – például a szakember által igazolt beszerelés napját – határozzák meg.
- Amennyiben a termék garanciális javításra kerül, úgy a jótállás ideje a szervizben töltött idővel meghosszabbodik abban az esetben, ha a javítás megtörtént.
- A vásárló a garancia ideje alatt észlelt hibát a legrövidebb időn belül köteles jelezni a garanciajegyben található elérhetőségeken, ennek elmulasztása esetén a hibából adódó károk a vásárlót terhelik.
- A termék vagy annak jelentős részét érintő cseréje esetén a garancia időtartama a teljes termékre vagy annak jelentős részére vonatkozóan újrakezdődik.
A garancia érvényesítését kizáró tényezők
A garancia érvényesítésének szükséges feltétele, hogy a termék használata a garanciajegyben meghatározott előírásoknak megfeleljen, mely minden termék esetében általános és speciális előírásokat tartalmaz. A garanciális igényt a garanciát nyújtó fél általánosságban elutasíthatja, amennyiben:
- az előírás ellenére a beszerelést nem szakember végezte,
- a használat nem volt rendeltetésszerű,
- a terméken átalakítás történt,
- a hiba természetes elhasználódás eredménye,
- a számla utólag módosításra került,
- a hibát elemi kár, természeti csapás vagy egyéb rongálás okozta, illetve váltotta ki.
Szállítási garancia
A mesterkozpont.hu rendelkezik a szállításra vonatkozó értékbiztosítással, így egy esetleges sérülés esetén fedezzük a kárt, melynek elengedhetetlen feltétele, hogy a csomag átvétele során a sérülésről jegyzőkönyv készüljön.